دکمه, مقاله

با فرآیند ساخت دکمه های پلاستیکی آشنا شوید

با فرآیند ساخت دکمه پلاستیکی آشنا شوید

معرفی

وقتی کت زمستانی خود را قبل از بیرون رفتن محکم می‌کنید، به احتمال زیاد به دکمه‌های لوازم جانبی که سرما را دور نگه می‌دارند فکر نمی کنید. دکمه ها در واقع سابقه طولانی دارند و ریشه های خود را به دوران ماقبل تاریخ باز می گردند.

در طول تاریخ از مواد مختلفی برای ساخت دکمه ها استفاده می شد، تا اینکه در دهه ۱۹۳۰ بود که دکمه های پلاستیکی به طور گسترده در دسترس قرار گرفتند. ممکن است این سوال به ذهن متبادر شود که چگونه می توان چنین چیز کوچکی را تولید کرد.

مرحله ۱: مواد اولیه

هنگامی که به دنبال بهترین ماده برای ساخت دکمه های پلاستیکی هستید، باید در نظر داشته باشید که نتیجه نهایی چقدر بادوام است. رایج ترین ماده رزین پلی استر غیر اشباع است. این ماده پلی استر در برابر عواملی مانند هوازدگی، گرما و خوردگی مقاوم است و برای تولید در مقیاس بزرگ ایده آل است. یکی دیگر از مواد محبوب ABS است که می تواند برای ایجاد اشکال منحصر به فردتری نسبت به پلی استر استفاده شود.

مواد اولیه رزین ABS

مرحله ۲: طراحی

پس از انتخاب ماده، برای سازنده مهم است که طرحی برای دکمه های جدید خود ایجاد کند. برای ایجاد ظاهری یکنواخت از قالب ها یا دستگاه های برش استفاده می شود. این ابزارها همچنین در ایجاد دسته های بزرگ در مدت زمان کوتاه مفید هستند.

دکمه طراحی و قالب بسازید

مرحله ۳: آماده سازی پلی استر

هنگام استفاده از مواد مایع مانند پلی استر، باید برای فرآیند تولید آماده شود. اگر قرار است دکمه ها رنگ خاصی داشته باشند، باید یک رنگ به مایع اضافه شود. در نهایت، یک کاتالیزور که به سخت شدن پلی استر کمک می کند، و موم به مخلوط اضافه می شود.

مرحله ۴: فرآیند تولید

بسته به ماده ای که انتخاب شده است، چند راه وجود دارد که دکمه ها تولید می شوند.

هنگام استفاده از مواد جامد مانند ABS، یک دستگاه تزریق پلاستیک مواد را ذوب می کند و آن را به داخل قالب فشار می دهد. پس از خنک شدن مجدد پلاستیک، دکمه ها برداشته شده و از رانر خود جدا می شوند. سپس این دکمه‌ها حکاکی شده و از طریق آبکاری الکتریکی روی آن پوشانده می‌شوند تا دکمه نهایی به دست آید.

1200px-Injection_moulding
پلاستیک تزریقی با دکمه نیمه تمام

هنگام استفاده از مواد مایع مانند پلی استر، از سانتریفیوژ برای ایجاد یک ورق پلاستیکی یکنواخت استفاده می شود. این ورقه های پلاستیکی به جای استفاده از قالب، از زیر ماشین هایی عبور می کنند که اشکال یکنواخت را برش می دهند. این اشکال باید با نشستن در یک سری مخازن آب قبل از اینکه جزئیات و تکمیل شوند، سخت شوند.

مرحله ۵: به پایان رساندن

در نهایت، این دکمه‌ها قبل از اینکه دکمه‌های تمام‌شده آماده ارسال شوند، از نظر نقص بررسی می‌شوند. در حالی که آینده ممکن است دارای روندها و مواد جدید باشد، دکمه مطمئناً در آزمون زمان مقاومت می کند.

دکمه پلاستیکی تمام شده

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید