دکمه, مقاله

طبقه بندی دکمه رزین

کارخانه دکمه رزین

دکمه رزین پلی استر غیر اشباع یا به اختصار دکمه رزین را می توان با توجه به روش های مختلف پردازش و ویژگی های محصول به ۵ دسته زیر تقسیم کرد که شامل دکمه ورق، دکمه میله، دکمه درخشش مروارید ریخته گری، دکمه قالب گریز از مرکز و سگک است.

دکمه Sheet


Sheet توسط یک سانتریفیوژ مخصوص ساخته شده است. ابتدا رزین کاملا مخلوط شده در سطل سانتریفیوژ دوار ریخته می شود و ۳۰ دقیقه بعد در اثر واکنش شیمیایی به چسب نرم تبدیل می شود. سپس رزین را به صورت ورقه برش داده و ورقه های رزین را روی دستگاه پانچ قرار دهید تا دکمه ها شکل بگیرد.

به طور کلی، اکثر دکمه‌های ورقه‌ای، دکمه‌های بدلی صدف هستند که با درخشش مروارید یا بافت مخطط ما را جذاب می‌کنند. اگر دکمه ها به اندازه کافی بزرگ باشند، ساختار چند لایه آنها با لایه های متمایز به وضوح قابل مشاهده خواهد بود. علاوه بر این، دکمه های ورق دارای مزایای دیگری از جمله سرعت تولید سریع، چرخه تولید کوتاه و استحکام بالا هستند.

دکمه میله


متفاوت از دکمه ورق، دکمه میله توسط یک لوله W شکل ریخته می شود. رزین کاملا مخلوط شده را از طریق یک اسیلاتور مخصوص داخل لوله آلومینیومی موم شده بریزید. وقتی رزین چسب نرم شد، چوب رزین را از لوله آلومینیومی بیرون بیاورید و سپس آن را به صورت ورقه ای برش دهید.

این فرآیند تولید به دکمه میله انواع الگوهای خاص مانند خطوط صاف مختلف یا الگوهای مختلف گل و گیاه می دهد. با این حال، الگوهای دکمه میله از همان لوله قالب به دلیل موقعیت های مختلف تفاوت های جزئی دارند.

دکمه مروارید درخشنده دایکاست


دکمه درخشش مروارید دایکاست یک دکمه با فشار داغ با مقاومت در برابر دمای بالا است که متعلق به دکمه بدلی صدف است. درخشندگی این دکمه عمدتاً به دو دسته درخشندگی دوگانه، درخشندگی چند رنگ و غیره طبقه بندی می شود. با استحکام قوی تر از دکمه رزین معمولی، برای لباس هایی که نیاز به شستشوی مکرر مانند پیراهن دارند، مناسب تر است.

دکمه قالب گریز از مرکز


در مقایسه با دکمه ورق، دکمه قالب گریز از مرکز در فرآیند تولید و رنگ متفاوت است. رزین به داخل قالب لاستیکی داخل سانتریفیوژ تزریق می شود و سپس جامد می شود تا دکمه های منحصر به فرد ایجاد شود. دکمه ورق با درخشش مروارید یا بافت مخطط ما را مجذوب خود می کند، در حالی که دکمه قالب گریز از مرکز نیز با تک رنگ ساده خود دید ما را جلب می کند.

سگک


نوعی دکمه است که عمدتاً برای بادشکن، ژاکت، دامن و غیره استفاده می شود. علاوه بر این، دکمه های خاص دیگری مانند دکمه شاخ تقلیدی وجود دارد که دارای الگوهای مختلف فازی و براق شبیه استخوان و شاخ حیوانات است. .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید