زیپ, مقاله

اصطلاحات زیپ که باید بدانید

اصطلاحات زیپ

زیپ که بسیاری آن را به عنوان قفل می شناسند، بیشتر برای کنار هم قرار دادن لبه ی دهانه استفاده می شود. این دهانه می تواند از پارچه یا مواد انعطاف پذیر مانند کیف یا لباس ساخته شود. زیپ به طور کلی در لباس، چمدان، وسایل ورزشی و کمپینگ استفاده می شود.

زیپ ها انواع مختلفی دارند مانند زیپ کویل، زیپ نامرئی، زیپ فلزی، زیپ کویل معکوس، زیپ سر باز، زیپ دو طرفه باز و زیپ پلاستیکی. در اینجا چند تعاریف مهم وجود دارد که باید برای کمک به نیازهای زیپ خود بدانید.

زنجیر : زنجیر زیپ قطعه ای است که پیوسته است و با جمع شدن دو طرف زیپ به هم شکل می گیرد.

زنجیره پیوسته : به یک زنجیر زیپی اشاره دارد که می تواند به طور مداوم بدون لغزنده چرخانده شود.

اندازه زنجیر : به گیج زنجیره اشاره دارد – برخی از اندازه‌های سنج که معمولاً استفاده می‌شوند عبارتند از #۳، #۵، #۷ و #۱۰. هرچه اندازه گیج بزرگتر باشد، دندان ها پهن تر می شوند.

لغزنده : این وسیله ای است که برای باز کردن زیپ از زنجیره به پایین و برای بستن زیپ به سمت بالا حرکت می کند. بسته به نیاز کاربر، انواع مختلفی از اسلایدرها استفاده می شود.

جنس : اساساً نوع ماده ای است که برای ساخت زیپ استفاده می شود. این ماده می تواند فلزی، نایلونی یا پلاستیکی باشد.

Pull Tab : دستگیره ای است که هنگام لغزش زیپ به سمت بالا یا پایین نگه می دارید.

سنجاق : عمدتاً روی ژاکتی که در حال جدا شدن است استفاده می شود تا به راحتی هر دو نیمه زیپ به هم وصل شوند.

Top Stop : از دو وسیله که در بالای زیپ قرار دارند تشکیل شده اند. آنها با جلوگیری از سر خوردن زیپ هنگام بالا رفتن زنجیر کار می کنند.

Bottom Stop : آنها دستگاه هایی هستند که در پایین زیپ یافت می شوند. آنها در توقف حرکت بیشتر و جدا شدن نیمی از زیپ مهم هستند.

جعبه : همچنین روی ژاکتی که در حال جدا شدن است استفاده می شود تا پین را به درستی تراز کند زیرا هر دو نیمه زیپ به هم متصل می شوند.

وصله مهر و موم حرارتی : از پنبه و نایلون ساخته شده است که با هم در پایین زیپ قرار گرفته اند و برای تقویت نوار استفاده می شود.

نوار : بخشی از زیپ است که بیشتر از مواد پلی استر ساخته شده است.

عرض نوار : این عرض پارچه فقط در یک طرف زنجیر زیپ است.

انتهای نوار : این قسمتی از زیپ است که از مواد پارچه ای ساخته شده است که بالای دندان ها در بالا یا پایین زنجیر کشیده می شود.

سبک : به طراحی زیپ برای استفاده خاص اشاره دارد.

زیپ های بریده : زیپی است که به طول دلخواه تکمیل می شود و دارای تمام اجزا است.

هر کسی به یک شکل یک تکه زیپ دارد یا از آن استفاده می کند. بنابراین لازم است بدانیم این کمد منحصر به فرد از چه اجزایی تشکیل شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید